noir

noir
noir

tisdag 5 oktober 2010

3 möjligheter och en framtida gryning.

Gryningen (akryl på duk)



Jag har inte bestämt mig. Så är det.Jag kan inte välja mellan Konst och lärande, Design och lärande eller Media och lärande. Så är det. Hur ska jag kunna välja mellan nåt sånt? Jag vill ju fördjupa mig i alla 3 inriktningarna. Så är det.
Tanken eller känslan rättare sagt, var att jag skulle välja konst rakt av och sen nån av de andra...
Men efter det här valmötet när kurserna blev presenterade i Svarta havet, är jag inte så säker längre.
Design såg ju förträffligt roligt och intressant ut. Så är det.
Jag älskar fotografi och att göra film. Media. Så är det.
Brinner det gör jag för konsten. Så är det.
Sen pendlar jag mellan "vad jag tycker är roligast" och "vad jag har mest användning av när jag söker jobb".
Vad förtäljer framtiden? Hur ser det ut på arbetsmarknaden då när vi går ut...för oss bildpedagoger?

Senast den 12 oktober ska valet vara klart. Så är det.

2 kommentarer:

  1. Visst var det ett svårt val, som du skrev så vill man ju fördjupa sig i alla tre. Jag försökte att tänka på vad jag vill göra, vad tycker jag är kul? Inte så mycket vad som är praktiskt för jag tror att vi kommer att få användning av allt i framtiden- vad vi än väljer att jobba med. Men nu så ska jag sluta att vara den goda fén som ger råd! Så är det!

    SvaraRadera
  2. Du är så fin! Så är det.

    SvaraRadera